Ajankohtaista

Ryhmäliikunnan HELMIKUU-19

Posted on

Hyvät asiakkaat, helmikuu on vihdoin selvillä! Meinasi tulla vähän mutkia matkaan ja siksi julkistaminen venyi. Hilja Lehtivuori ei valitettavasti pysty jatkamaan helmikuussa ohjauksia, mutta tilalle tulee Anne-Marika Turpeinen. Tässä Annen heipat teille!
Hippahei!
Tällä hetkellä aktiivisina tunteina pyörivät Barre, seniorikuntosali, venyttely, klassinen baletti aikuisille (alkeis- ja jatko-), ja tuuraustunteina kehonhuoltotunti vahvista ja venytä-ajatuksella, perusperuslihaskuntojumppa kiinteytysnimikkeellä ja pienryhmätunnit spesifioituina kullekin ryhmälle.
Mutta sen lisäksi onnistuu lattariosasto, erilaiset kehon ja mielen tunnit, välineillä tehtävät perusjumpat, jooga ja pilates, tanssillinen- ja joukkuevoimistelu ja taidetanssin eri muodot. Pääset kokeilemaan tunnit helmikuun ensimmäisellä viikolla ILMAISEKSI, tunnit täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä!

TIISTAI:
Klo.17.30-18.25 
Jättipallojumppa 55min (kevyt lihaskunto)
Jättipallojumppa vahvistaa lihaksistoa, kehittää koordinaatiokykyä, parantaa liikkuvuutta ja tasapainoa sekä polttaa tehokkaasti rasvaa. Tunti sopii kaikille iästä ja tasosta riippumatta, jättipallon päällä tavalliset lihaskuntoliikkeetkin tuntuvat kevyiltä ja haastavat samaan aikaan! Yhdistelemme tunnilla eri liikesarjoja jättipalloa, käsipainoja sekä oman kehon painoa apuna käyttäen. Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta jättipallon kanssa jumppaamisesta, jokainen harjoittelee oman taito- ja kuntotasonsa mukaan./Anne-Marika Turpeinen

Klo.18.30-19.25 
Liikkuvuus/Tasapaino 55min
Liikkuvuus/Tasapainotunnilla haemme keholle hyvinvointia venytysten, aktiivisen liikkuvuuden ja tasapainoharjoitusten avulla. Kohoa monipuolisesti hoitava tunti on myös mainio lisä aiemmalle jättipallojumpalle, ja toimii hyvin lempeänä alkuverryttelynä illan lattareille. Tunti sopii kaikille iästä, koosta ja kokemuksesta riippumatta. /Anne-Marika Turpeinen

Klo.19.30-20.25 
Latin Mix Easy 55min
Latinalaisten tanssien alkeistunti. Tunnilla opetellaan perusaskeleita ja vartalonkäyttöä erilaisin ja monipuolisin lattarirytmein. Alkeistunnilla keskitytään lattarien liikekieleen ja tekniikkaan sekä rakennetaan hauskoja pieniä askelsarjoja. Parhaiten askeleet, rytmin ja liikekielen oppii osallistumalla säännöllisesti, mutta ensikertalainenkin pääsee aina mukaan!/Anne-Marika Turpeinen

TORSTAI:
Klo.16.30-17.25 
Kehonpainotreeni 55min (raskaampi lihaskunto)
Kehonpainotreenissä pääsemme käyttämään omaa kehoa lihaskuntotunnin vastuksena ja painona. Tunti sopii kaikille, sillä liikkeet tehdään oman kehon suomalla vastuksella ja sillä teholla, joka tuntuu itselle sopivalta. Liikettä suurentamalla ja liikelaajuutta kasvattamalla saat tunnista hirmuisen hikitreenin, kevyempää tuntia kaipaaville pienempänä saman liikkeen toteuttaminen tekee tunnista lempeämmän. Lähdemme liikkeelle alkulämmittelyllä, teemme lihaskuntotreenin oman kehon painolla ilman lisävälineitä (jolloin liikkeistä saa lisäinspiraatiota myös kotitreeniin tai matkoille, kun henkilökohtainen kuntosali kulkee jalkojen päällä mukana koko ajan!) ja lopuksi venyttelemme käytetyt lihakset valmiiksi loppuviikkoa varten. Tunnin voit halutessasi yhdistää myös Niska-selkäjumppaan, joka rauhoittaa mukavasti reilun lihaskuntotunnin./Anne-Marika Turpeinen

Klo.17.30-18.25 
Niska-selkäjumppa 55min (kehoa hoitava)
Niska-selkäjumpassa keskitytään vetreyttävin, liikkuvuutta, verenkiertoa ja aineenvahduntaa kehon pahiten väsyville alueille tuovin liikkein niska-, hartia- ja selän alueen lihaksiin ja niveliin. Kehoa huoltava ja hoitava tunti on kevyt ja sopii kaikille. Apuna käytämme toisinaan jumppakuminauhoja, keppejä ja jättipalloja, mutta useat liikkeet toteutamme ihan oman kehon kanssa. Tunnin voit helposti yhdistää joko aiempaan Kehonpainotreeniin tai jatkaa tunnin jälkeen halutessasi lattareiden ihmeelliseen maailmaan. /Anne-Marika Turpeinen

Klo.18.30-19.25 
Latin Mix Choreography 55min
Torstain lattaritunnilla teemme pidempiä koreografioita/tanssisarjoja pysytellen liikkeessä latinalaisamerikkalaisin rytmein. Tunti on tanssillinen ja haastaa koordinaatiokykyä, tasapainoa ja muistikapasiteettia, ja toimii ihanasti seuraavana askelmana tiistain Easy-tunnin jälkeiseksi haasteeksi./Anne-Marika Turpeinen

Klo.19.30-20.25
Liikkuvuus/Venyttely 55min
Liikkuvuus/Venyttelytunnilla käytämme koko tunnin kehoa hoitaviin venytyksiin ja liikkuvuuden lisäämiseen niin passiivisten venytysten kuin toiminnallisten liikkuvuusliikkeiden avulla. Tunti kietoo kehon hyvinvointiin ja oman itsen kuunteluun – ja on kerrassaan mainio aloitus viikonlopulle. Liikkuvuus/Venyttely-tunnin voit hyvin yhdistää aiempaan lattarituntiin tai tulla mukaan muusta Hutungin toiminnasta. Tämä tunti sopii ja tekee hyvää aivan kaikille./Anne-Marika Turpeinen